Velkommen som ice- og SmartKomkunde. På denne siden finner du nødvendig informasjon om overgangen til ice.
BankID på mobil
BankID på mobil følger SIM-kort og må dermed settes opp på nytt. Dette gjør du ved å logge inn med vanlig BankID i din nettbank og slette/oppgradere din eksisterende avtale på BankID på mobil.
For Apple-brukere
For å laste ned ice mobil bedrift-app trenger du Apple-ID og passord. På iPhone må også internett- og MMS-innstillinger legges inn manuelt etter SIM-bytte. Se video under.
Personsvar/talepostkasse
Når du bytter operatør får du også nytt nummer til din talepostkasse. Nummeret til din talepostkasse er +4746510000 og er felles for alle mobilbrukere hos ice. Dette lagres automatisk på tast 1 på din mobiltelefon og konfigureres etter ditt personlige ønske. Du starter oppsett av din talepostkasse ved å holde inne tast 1 til samtalen opprettes og menyen starter, følg anvisningene. Om ingen egen tekst leses inn er det standard svarerbeskjed "Velkommen til personsvar for nummer *******" som aktiveres når innringer skal legge igjen en beskjed.
BankID på mobil
BankID på mobil følger SIM-kort og må dermed settes opp på nytt. Dette gjør du ved å logge inn med vanlig BankID i din nettbank og slette/oppgradere din eksisterende avtale på BankID på mobil.
For Apple-brukere
For å laste ned ice mobil bedrift-app trenger du Apple-ID og passord. På iPhone må også internett- og MMS-innstillinger legges inn manuelt etter SIM-bytte. Se video under.
Personsvar/talepostkasse
Når du bytter operatør får du også nytt nummer til din talepostkasse. Nummeret til din talepostkasse er +4746510000 og er felles for alle mobilbrukere hos ice. Dette lagres automatisk på tast 1 på din mobiltelefon og konfigureres etter ditt personlige ønske. Du starter oppsett av din talepostkasse ved å holde inne tast 1 til samtalen opprettes og menyen starter, følg anvisningene. Om ingen egen tekst leses inn er det standard svarerbeskjed "Velkommen til personsvar for nummer *******" som aktiveres når innringer skal legge igjen en beskjed.