Smarte nettløsninger til bedrifter
  • hjem
  • Funksjoner
    • Sky og sikkerhetsløsninger
    • IT support
    • Telefoniløsning
  • Priser
  • Maler
  • Support
  • innlogging

Smart IT

Betingelser for Smart IT

Kontakt oss for spørsmål
​Avtalens formål  
Formålet med denne avtalen ("Avtalen") er å legge til rette for bedre kvalitet og nytteverdi av tjenester og løsninger levert gjennom Leverandør. Råd, veiledning og tjenester som Leverandør tilbyr og som reguleres i denne Avtalen, har videre som mål at Kunden skal kunne nyttiggjøre seg av de til enhver tid tilgjengelige produktene og tjenestene som tilbys av gjennom Leverandør. 

  1. Generelle Vilkår 
FORUTSETNING 
Avtalen forutsetter at Kunde har tegnet avtale på et eller flere av de telefoni- og/eller dataproduktene eller tjenestene ("Telefonileveransene") som Leverandør distribuerer på vegne av sine samarbeidspartnere ("Telefonitilbyderne") og som er spesifisert i tilbudet fra Leverandør.  
Telefonileveransene er regulert av egne avtaler mellom Kunde og Telefonitilbyderne, og Leverandøren er ikke part i disse avtalene. Denne Avtalen regulerer de tjenester Leverandør skal levere til Kunde i tilknytning til Telefonileveransene. Telefonitilbyderne er ikke part i denne Avtalen. 
 
LEVERANDØR 
Leverandør tilhører en landsdekkende kjede som er en distributør av sine samarbeidspartneres Telefonileveranser. 
 
LEVERANDØRS FORPLIKTELSER   
Leverandør skal levere de tjenester til Kunde som fremgår av Punkt 2 til Avtalen. 
Leverandør skal være sertifisert på de Telefonileveranser som leveres til Kunde. Leverandøren skal inneha en til hver tid tilfredsstillende kompetanse for å kunne betjene Kunde. Det avholdes om ønskelig statusmøte hver 6 mnd. eller ved behov, hvor status på Kundens løsning gjennomgås.  
Leverandør skal gi Kunden informasjon via nyhetsbrev om produktutvikling, tips & triks og tilbud. 
 
KUNDENS FORPLIKTELSER 
Kunde skal betale vederlag til Leverandør for de tjenester Leverandør leverer til Kunde under Avtalen iht. Avtalens Punkt 4. 
 
Kunde skal til enhver tid underrette Leverandør om hvilke nye brukere som skal være med i Avtalen. Alle nytegninger og eventuelle utvidelser utføres av Leverandør. 
Dersom Kunde i løpet av avtaleperioden reduserer antall brukere i henhold til denne Avtalen skal Kunde varsle Leverandør. Avtalen bortfaller for disse aktuelle brukerne på det tidspunktet Kunden har varslet Leverandør. Kunde må gi Leverandør skriftlig varsel om slik endring med minimum en måneds frist. Vederlag under Avtalen skal betales av Kunde frem til tidspunktet for brukernes oppsigelse, dog minimum ut varslingsfristen. 
MISLIGHOLD 
Den som vil påberope at det foreligger et mislighold av Avtalen skal, uten ugrunnet opphold etter at vedkommende fikk eller burde ha skaffet seg kjennskap til misligholdet, reklamere skriftlig til den annen part. 
 
HEVING  
En part har rett til å heve Avtalen med umiddelbar virkning dersom den annen part blir satt under konkursbehandling, gjeldsforhandling, frivillig eller tvungen gjeldsordning, tvangsakkord, undergis likvidasjon eller på annen måte viser seg å ikke kunne betjene sine fordringer etter hvert som de forfaller. 
Hver av partene har rett til å heve Avtalen med umiddelbar virkning dersom den annen part vesentlig misligholder sine forpliktelser etter Avtalen. Dersom misligholdet kan rettes skal det først gis skriftlig varsel med 15 dagers frist for retting. Heving kan deretter foretas dersom forholdet ikke er brakt i samsvar med Avtalen innen fristen.  
 
ANSVAR 
Leverandør er ikke ansvarlig for indirekte tap eller andre konsekvenstap påført Kunde som følge av brudd på Avtalen. Leverandør sitt totale ansvar under Avtalen er under enhver omstendighet begrenset til et beløp tilsvarende de totale fastavgifter som er påløpt under Avtalen de siste 12 måneder. 
 
Leverandør kan under ingen omstendigheter holdes ansvarlig for Telefonileveransene eller Telefontilbydernes brudd på avtaler med Kunde, herunder har Leverandør ingen leveranse- eller erstatningsansvar for Telefonileveransene som Leverandør distribuerer for Telefonitilbyderne. Et slikt leveranse – og erstatningsansvar er regulert i egne avtaler mellom Kunde og Telefonitilbyderne.  
 
IKRAFTTREDELSE OG VARIGHET AV AVTALE 
Avtale løper til den blir sagt opp med 3 måneders oppsigelsestid ny avtale igjennom av begge parter før ny periode ev inngås.  
 
Dersom Kunde i løpet av avtaleperioden bytter leverandør for tjenestene eller bytter til andre tilbydere  skal avtalen løpe videre dersom Leverandør kan tilby tilsvarende tjenester/ytelser som iht. denne avtalen for kundes nye leveranser. Priser justeres iht. Leverandørs til enhver tid gjeldende prisliste.  
 
Dersom Kunde i løpet av avtaleperioden bytter forhandler for tjenester eller bytter til andre leverandører hvor leverandør ikke kan tilby tilsvarende tjenester/ytelser som iht. denne avtalen, bortfaller Avtalen på tidspunktet for Kundes bytte. Kunde må gi Leverandør skriftlig varsel om slikt bytte med minimum en måneds frist. Vederlag under Avtalen skal betales av Kunde frem til tidspunktet for Kundes bytte, dog minimum ut varslingsfristen.  
 
BETALING 
Alle priser er oppgitt eks. Mva. Betalingsbetingelsene er netto pr. 14 dager. Avtalen faktureres forskuddsvis per år med mindre annet er avtalt. 
 
TVISTER 
Dersom det oppstår uenighet, skal partene løse dette ved forhandlinger. Dersom løsning ikke oppnås innen rimelig tid, står Partene fritt til å bringe tvisten inn for de ordinære domstoler med Oslo forliksråd/Oslo tingrett som avtalt verneting.

For fjernhjelp

PC
Mac

Kontakt oss

E-post: oslo@smartkom.no
 Telefon: 47140000
Org no: 994 193 287
Site managed by Smartkom
  • hjem
  • Funksjoner
    • Sky og sikkerhetsløsninger
    • IT support
    • Telefoniløsning
  • Priser
  • Maler
  • Support
  • innlogging